WEEKEND W MADRYCIE - Diálogo - szkoła języka hiszpańskiego w Lublinie

Blog Diálogo

18 Gru 2018 · Możliwość komentowania WEEKEND W MADRYCIE została wyłączona

WEEKEND W MADRYCIE

W zeszłym tygodniu miałam okazję zwiedzić stolicę Hiszpanii. Byłam w Madrycie jedynie przez weekend, ale zobaczyłam naprawdę wiele. Dzisiaj streszczę Wam moją niesamowitą podróż, czyli gdzie dokładnie byłam i jak się tam dostałam. Mam nadzieję, że ten artykuł zachęci Was do zorganizowania własnej podróży i będzie świetną wskazówką przy wyborze madryckich atrakcji turystycznych.
Do miasta przybyłam w piątek. Ze stacji Atocha wsiadłam w metro i ruszyłam w kierunku Puerta del Sol. Tam zwróciłam uwagę na symbol miasta. Jest nim statua niedźwiedzia wspinającego się na drzewo poziomkowe. Legenda głosi, że wybrano niedźwiedzia na symbol Madrytu na cześć tego, którego upolował król Alfonso XI w górach, niedaleko Madrytu. Na samym początku niedźwiedź stał przy wieży. Później zastąpiono ją i postawiono w zamian drzewo poziomkowe. Drzewa te w średniowieczu porastały tereny przyległe do miasta Madryt.

MADRYT-NOCLEGI

Puerta del Sol znany jest również z powodu swojego położenia. Jest on uważany za centrum Madrytu i Hiszpanii. Przed budynkiem Urzędu Pocztowego położony jest tzw. kilometr zerowy, punkt od którego zaczyna się mierzyć odległości na drogach wychodzących z Madrytu w kierunku innych hiszpańskich miast.

kilometr-zero-podpisuje-wewn-trz-madryt-hiszpania-26631908

Obok znajduje się najważniejszy zegar miasta. Każdego roku, w noc sylwestrową, cały Madryt zbiera się pod zegarem, aby usłyszeć dwanaście bić, tak zwanych „campanadas”, które symbolizują przybycie nowego roku.

Puerta-sol-2018-Campanadas-nochevieja-efe

Udało mi się wejść również do Palacio Real. Kiedyś była to siedziba królów hiszpańskich, lecz aktualnie używany jest jedynie do oficjalnych spotkań.

palacio real

Wieczorem obejrzałam spektakl na Gran Vía. Na tej ulicy jest wiele teatrów i kin, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

vista-gran-via-2

Następnego dnia skosztowałam churros z gorącą czekoladą w Chocolatería San Ginés. Jest to typowe madryckie śniadanie.

fotos-madrid-chocolateria-san-gines-001

Po śniadaniu wsiadłam do kolejki linowej (Teleférico de Madrid). Dolna stacja kolejki znajduje się na paseo del Pintor Rosales i wyjeżdża na wzgórze do stacji Casa de Campo, na którym znajduje się duży, rozległy park.

agmadtelef

Po południu spacerowałam po ulicy Alcalá, którą przecina Plaza de Cibeles, ze słynnym Fuente de Cibeles. Dotarłam aż do Puerta de Alcalá, pięknej konstrukcji z XVIII wieku.

puerta-de-alcala-4958x3305-madrid-spain-tourism-travel-6404

Na obiad wybrałam słynne bocadillos de calamares, które kupiłam w jednym z ulicznych barów.

484BOCADILLODECALAMARES_BL

Znajomi, z którymi spotkałam się tego dnia w Madrycie poszli na Santiago Bernabeu, czyli ogromny stadion Realu Madryt, gdzie mogli oglądać trening drużyny. Ja w tym czasie wybrałam się do Muzeum Prado. Ze względu na popołudniową porę, bilet wstępu był darmowy.

Interior_del_Museo_del_Prado

Wieczorem szukaliśmy miejsca, by zjeść kolację. Ostatecznie skierowaliśmy się w stronę dzielnicy La Latina. Tam, weszliśmy do restauracji Museo del Jamón, gdzie spróbowaliśmy pysznej szynki.

museodeljamon

W niedzielę z samego rana poszliśmy na ogromny targ Rastro. To doskonałe miejsce, by zaopatrzyć się w lokalne produkty, ale także zaobserwować, jak tradycja miesza się ze współczesnością.

Descontrol-Defensa-FOTOS-MAXI-FAILLA_CLAIMA20140113_0033_14

Przed samym powrotem do domu poszliśmy zrelaksować się do parku Retiro. Obejrzeliśmy tam krótki występ artystyczny, kupiłam kilka książek na tamtejszym targu i pożegnałam się z moimi przyjaciółmi.

Alfonso_XII_Mausoleum_-_Parque_del_Buen_Retiro

1496078551_313019_1496078633_noticia_normal

Nigdy nie zapomnę tej podróży. Mam nadzieję, że i Wasza wycieczka będzie tak udana.

Zobacz wszystkie wpisy

O dialogo

Diálogo istnieje od 2003 roku. Można śmiało powiedzieć, że w dziedzinie nauczania języka hiszpańskiego jesteśmy ekspertami. Uczymy hiszpańskiego od lat i dobrze się na tym znamy, czego dowodem są nowi kursanci przychodzący do nas z polecenia :-) Dowiedz się więcej

diálogo : Wybierz skuteczną metodę nauki hiszpańskiego

Co nowego słychać w szkole?

27 Mar 24
Przerwa wielkanocna: 28.03 – 01.04

Dialogowicze! Jutro zaczynamy przerwę świąteczną w Diálogo! Od 28.03 do 01.04 włącznie Szkoła oraz Sekretariat będą zamknięte. Widzimy się na …

Zobacz wszystkie aktualności
Zapisz się na egzamin DELE
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 Diálogo.